Weer een stagedag.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma Lenders - WaarBenJij.nu Weer een stagedag.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma Lenders - WaarBenJij.nu

Weer een stagedag..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wilma

14 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Gister heeft de kennismaking en introductie op de laatste school waar ik stage moet gaan lopen plaats gevonden. Ik ben voorgesteld aan ’t schoolhoofd en de leerkrachten. Hun is medegedeeld dat er logopediestudenten werkzaam gaan zijn op de school, begin volgend jaar. Dat ze kinderen aan kunnen melden voor logopedie enz.
Vervolgens heb ik geobserveerd in de klassen. Het was een indrukwekkende ervaring. Het gaat er heel anders aan toe dan bij ons. De kinderen zijn ontzettend druk, kunnen weinig van elkaar verdragen, gaan snel en flink op de vuist en zitten nauwelijks recht of uberhaupt op hun plaats. Het is erg onoverzichtelijk en moeilijk te hanteren voor de leerkrachten. De manier van aanspreken en lesgeven gaat stukken directer en consequenter dan bij ons.
De kinderen zijn wel echt schatjes. Ze reageren erg enthousiast op de komst van stagiaires. De een zwaait wat verlegen naar je en de anderen komen je al hun werk laten zien.
Dit is wat ik tot nu toe gezien en ervaren heb. Ik ben benieuwd wat er nog komen gaat. Tot nu toe bevalt het me ontzettend goed en ben ik erg te spreken over de stage die ik er mag gaan lopen :)

Groetjes Wilma

  • 14 December 2007 - 16:28

    Joost:

    En iedereen altijd maar klagen over het onderwijs in Nederland :P

    Ziet er interessant uit, Chilma!

    Super!

  • 15 December 2007 - 12:51

    Rick:

    Zet gewoon keihard een CD van Gerrit op, daar krijg je ze wel mee stil.

  • 15 December 2007 - 14:21

    Belinda:

    hai,wilma je hebt helemaal gelijk dat het echt een groot verschil is met nederlandse kinderen en kinderen van suriname ja dat ze snel op de vuist gaan jaja dat is toch de opvoeding maar ja het is toch heel anders maar ze zijn wel schatjes ze hebben ook hun zwakke kant.maar ik ben heel blij dat je het naar je zin hebt in suriname is het niet erg gezellig daar? ben een beetje jaloers hoor nee hoor grapje veel plezier met jou stage en je vrije dagen moet ook kunnen.

    groetjes van belinda.

  • 16 December 2007 - 12:50

    Els:

    Hey Linda,

    Het ziet er daar echt allemaal super avontuurlijk uit zeg!!!! Hoe gaat het daar allemaal met je..José en ik hadden het gister avond over dat manneke wat langs je staat op de foto;) sprekende ogen;);)
    Geniet er maar lekker van daarzo.
    Gr elsje

  • 16 December 2007 - 20:07

    Jacomijn:

    He Meis,

    Zo aan de foto's te zien vermaak jij je daar prima! Is t wel n beetje rustig daar? Nu met Bouterse kwestie enzo?
    Ik heb nu afronding van deze periode dus ben weer lekker druk met school :S
    Wat zijn je plannen voor de kerst?
    Heb je t wel gezellig met je huisgenoten?

    Ik ga even poetsen, en dan optijd pitten.. Heb nachtdienst gehad..en ben nog behoorlijk brak..Bluhh!

    Ik spreek je snel! Dikke kus van mij!

  • 17 December 2007 - 11:07

    Wendell:

    Nou dan leer die kindjes maar eens wat manieren bij als ze niet willen luisteren....ik tel meestal tot 3 als ze hier niet willen luisteren maarre misschien dat jullie een andere aanpak nodig hebben.
    Ik zie doelen!!!

    En inderdaad, wat Joost hier onder al zegt...wij maar klagen over het onderwijs in Nederland!

    Je hebt dus nog veel te doen daar. fijn dat het je tot nu toe goed bevalt en je er nog steeds zin in hebt.

    Laatste nieuwtjes van hier:
    Erik gaat misschien in Februari half jaar naar Amerika.
    Dirk en ik gaan volgend weekend hele weekend Godfather kijken. want binnen is het veel warmer dan buiten hihi.
    We hebben een grote kerstboom in huis gezet.jeuj.
    Alisdair, vriend van me uit Schotland ( 5 jaar niet meer gezien) komt oud en nieuw in Horst vieren.

    Eigenlijk gebeurt er dus weinig nieuws...

    en de wat meer persoonlijkere dingen stuur ik je wel in en persoonlijk mailtje!

    regent t al veel daar???

    xxxxxx miss you much

  • 17 December 2007 - 18:48

    Elki:

    Hey girlie!
    Leuke verhalen al, we volgen je op de voet. Al plannen voor de kerst? En al wat tof volk ontmoet?
    Laatste nieuws hier: ik heb eindelijk een baan, en begin ook 7 januari. Supertof bedrijf, leuke mensen en jaja: in Helmond! Heb er erg veel zin in maar, net als jij, even rustig aan tot nieuwjaar en dan ertegenaan!
    Tot snel!
    x

  • 18 December 2007 - 08:52

    André En Diny:

    Wij horen en zien dat het jullie goed gaat.
    Ik hoop dat jullie de foto's in middels ook veilig gesteld hebben op een CD en de SD kaart weer aan de praat.
    Verder fijne Kerstdagen en tot horens.

    Groetjes: Pap en Mam

  • 18 December 2007 - 11:18

    Kristel:

    Ha Wilma,
    Het gaat allemaal harstikke goed daar, aan alle foto's te zien.. Echt super leuk. Ik blijf je verhalen en die van Janine volgen. Ik hoop dat de stage net zo leuk is als je denkt!
    xx

  • 18 December 2007 - 21:47

    Van Ons Allemaal:

    Hey Wilma.
    Zo te lezen gaat het goed met je en geniet je er enorm van.
    We hebben je foto's bekeken. Het ziet er allemaal super uit. En die slang....!!?? Wat een lef heb je zeg!
    Verder willen we je nog ontzettend veel succes en plezier wensen met je stage! Geniet er maar lekker van!
    En voor de rest: Alvast fijne feestdagen en alle goeds voor 2008! Wordt dit daar ook allemaal gevierd?

    Groetjes van:
    Wilma, Peet, Ger, Kim, Jeroen, Karen, Jamie, Miep, Nico, Kim, Rob en Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Daaag lieve mensen, Wil je mijn verblijf in Suriname volgen, check dan mijn site: pic's, spannende nieuwtjes, te gekke, dolle, heerlijke avonturen en zo en zo... Groetjes Chilma de pilmaaaa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 29434

Voorgaande reizen:

28 November 2007 - 28 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: