Vorderingen stage/vrije dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma Lenders - WaarBenJij.nu Vorderingen stage/vrije dagen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma Lenders - WaarBenJij.nu

Vorderingen stage/vrije dagen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wilma

07 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Gister heb ik mijn eerste stagedag op de scholen gehad. Het betrof de kennismaking en introductie. Het was een indrukwekkende dag. De scholen zijn vrij klein, pas opgeknapt en de kinderen reageren enthousiast op onze komst. De manier van werken kan ik nog niet veel over zeggen. Hier ga ik later meer van zien.
Ik heb 1 school waarop ik stage moet gaan lopen nog niet gezien. Het is nog onduidelijk wanneer de kennismaking en introductie daar plaats kan gaan vinden. Naar het zien van de scholen en de kinderen heb ik er nog meer zin in om aan de slag te gaan. Het gaat een mooie en leerzame uitdaging worden die ik met veel zin aanga :)
Vanmorgen zou ik eigenlijk een begeleidingsgesprek met mijn stagebegeleidster hebben. Ik ontwaakte vanmorgen door een tel. van mijn haar met de mededeling dat het gesprek niet plaats kon vinden, dus ook vandaag heb ik vrij.
Later op de dag kreeg ik een tel. van een werknemer op de stichting. Zij zal de taak van mijn voorgaande begeleider over gaan nemen. Ze was druk bezig met het plannen en inroosteren van de stagiaires. Waarschijnlijk wordt er het een en ander omgegooit waardoor de indeling gaat veranderen. Maandag heb ik een afspraak met haar op de stichting. We zullen de nieuwe indeling dan door gaan nemen en een nieuwe planning maken.
Omdat Janine en ik extra dagen vrij hadden zijn we de stad verder gaan verkennen. We zijn langs de waterkant gelopen (bij de meeste wel bekend denk ik)en hebben wat geshopt. Het is hier onvoorstelbaar goedkoop, erg verleidelijk om te blijven kopen ;)
Uiteraard hebben we ook lekker op het terras gezeten en Surinaams gegeten. Langzaam aan leren we meer mensen kennen, yeaahhh!!

Groetjes Wilma

  • 08 December 2007 - 11:08

    Linda En Gerrie:

    En ik maar denken dat jij naar het regenseizoen ging. Hier is het ook echt zaus weer geweest en volgt nog meer!!!
    Maar je hebt dus in de eerste week al mogen ervaren hoe het daar op zijn surinaams allemaal verloopt. Wel balen dat stage even onduidelijk is maar begrijp ook dat ze er wel mee bezig zijn, en dat het wel los loopt....toch...?
    Nou, geniet maar fijn van die vrije dagen. Wij volgen het hier allemaal wel. Ziet er verleidelijk uit.
    Toedeloe, groeten uit America.

  • 08 December 2007 - 13:42

    Lieks:

    Haha wilma...je snapt toch wel dat ik nu helemaal in een deuk lig he..daar zijn de eerste foto's al van die mooie bruine mannen!! you go girl!
    Hier ook alles chill, je weet...zijn gangetje.. veel plezier daar!! ik volg je!! dikke kuskus!!

  • 09 December 2007 - 10:46

    Elki:

    Hey Wilma,
    Wat zal het een vette ervaring zijn zeg! Leuke foto's, nice crib! Heb je onze backpack braaf meegenomen? Het muggenspul komt iig van pas, dat had ik al gezien!
    Jaja, Suriname staat erom bekend dat mensen allemaal rustig aan doen, en dat blijkt oook wel met je stage. Maar goed, toch ook wel lekker om je eerst es rustig aan te settelen en niet meteen in het diepe te worden geschupt. Een beetje de boel verkennen en dan Christmas... gaan jullie een palmboom omhakke en thuis optuigen??? :P
    Kus!

  • 09 December 2007 - 13:42

    Sophia:

    Hoi Wilma,

    ik heb het nr van ruben nog niet weten te achterhalen. wat vaag dat zn emailadres niet klopt..misschien heeft ie een nieuwe..
    ik ga nog wat rondvragen, en hoop jullie zsm wat te laten weten.

    xxx sophia

  • 09 December 2007 - 14:12

    Sophia:

    Probeer dit nr eens:
    005978536941

  • 09 December 2007 - 20:50

    Wendell:

    meis!! heb weer efkes de laatste nieuwtjes gelezen en zo te horen gaat het gewoon prima,perfect,top etc.en aan de fotos te zien ziet t er echt ruig uit daar. maarre je ging toch eigenlijk stage lopen he??;-)

    we mailen!!!!dikke kus.missyou

  • 10 December 2007 - 11:58

    Myrth:

    hallo!!

    Heb je mn sms nog gekregen?
    avst wel wah, had gister anderhalfuur opt station in de kou op de trein staan wachten dus dacht zald ie wilma nog es smse.. Foto's etc. zijn leuk zeg!!
    Hier ook nog foto's gemaakt maar die mail ik wel, ook nog vant feestje etc.. en kretarr... zal ff regele met mariekaRRR!!! Ik heb nu stage in het overmooie venlo, heb geen foto's maar wel wat te doen haha.. duss ben dr weer weggus van! kuss Myrthe (K)

  • 10 December 2007 - 13:03

    Rick:

    Wilma, ik miste je in de Niks zaterdag!
    Maar je hebt het wel lekker voor elkaar daar zeg, sjongejonge...

    En als je daar toch aan het kopen bent en alles toch zo goedkoop is, ik heb nog een nieuwe jas nodig hehe

    Amuseer ow
    xx Rick uit het regenachtige Horst

  • 10 December 2007 - 17:56

    Sylvia:

    Ha die wimpie,
    Je had inderdaad het adres gestuurd, maar wel van je verblijfplaats.
    Zou je mij het adres van de stichting kunnen sturen, dan weet ik zeker dat de post aan komt !!!!
    Mail ya
    x john-syl en bob

  • 11 December 2007 - 21:40

    José:

    He mopke
    Wat gaaf om te zien dat jullie het zo goed naar jullie zin hebben, ene wie is dat mopke daar met jou op de foto??
    Die mag er wel wezen.
    He leuk om iedere keer die verhalen te lezen en met foto's, zo krijg ik tenminste een beetje een beeld van wat mijn kleine zuske allemaal mee maakt!!
    Echt gaaf, geniet ze meid!!!
    Ik ben alweer benieuwd naar het volgende nieuws van jullie.
    Ik laat snel weer wat horen.

    Dikke kus
    José

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilma

Daaag lieve mensen, Wil je mijn verblijf in Suriname volgen, check dan mijn site: pic's, spannende nieuwtjes, te gekke, dolle, heerlijke avonturen en zo en zo... Groetjes Chilma de pilmaaaa

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 29437

Voorgaande reizen:

28 November 2007 - 28 November 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: