Zomaar even.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma Lenders - WaarBenJij.nu Zomaar even.. - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wilma Lenders - WaarBenJij.nu

Zomaar even..

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wilma

04 December 2007 | Suriname, Paramaribo

Gister kreeg ik te horen dat onze contactpersoon/begeleidster van de stichting plots vertrekt naar NL.De planning van mijn eerste week stage kan nu niet doorgaan. Vandaag en de resterende dagen zouden Janine en ik met haar langs de scholen gaan en daar geintroduceerd worden. Omdat dit onder begeleiding moet gebeuren is het de vraag wie dit nu over gaat nemen. Vandaag en morgen zijn we nu dus vrij en donderdag neemt een maatschappelijk werkster ons mee naar 1 van de scholen waar we stage moeten gaan lopen. Daar kunnen we dan iig zelfstandig verder. Hoe volgende week eruit gaat zien is voor ons nog een verrassing. We komen er snel meer over te weten. Voor de kerstvakantie wordt het iig niet meer veul met stage..Eens zien welke trips we kunnen gaan maken, ghehe ;)
Voor zaterdag staat er al een boottocht op de planning met wat lui van de stichting. Mijn witte spillenbenen zijn lichtelijk aan t verbranden. Of ze gaan verkleuren, lieve schattekes, zal nog gaan blijken ;)Ze zitten iig al aardig vol met muggensteken.. (zie schokkende pic ;)), gekkenhuis!
Janine en ik gaan nog wat voedsel inslaan voor het avondeten en lekker kokkerellen in ons beautiful ikeau huisie.. Tot snel!

Liefs Wilma

• 04 December 2007 - 19:50

Tessa:

Hey hey....

k heb net ff je site zitten bekijken....je gaat wel echt een avontuur in zeg......nu weer met die afhakende begeleider.....maar ja...zal allemaal wel goed komen.... k ben in elk geval erg benieuwd hoe het jullie allemaal zal gaan verlopen!

heel veel plezier en succes in elk geval!

kus Tes

• 04 December 2007 - 21:08

Sophia:

Hey Wilma,

Zo krijg ik wel heimee hoor!!

Zo te lezen heb jij je plekje al gevonden! Slapen jullie samen op 1 kamer? Wel een mooi huisje! Een beetje in de buurt van je stage?

Je vroeg om het nr van Ruben..dat heb ik helaas niet meer, omdat ik mn surinaamse sim-kaart daar heb gelaten destijds. Ik heb wel zijn emailadres: ruvan_cchangur@hotmail.com
    Hij is echt een superleuke gids, met hele mooie trips voor hele redelijke prijzen. Voor het geval jullie alle namen zijn vergeten (je zult ze nu wel vaker langs hebben horen komen), een paar tips:
    - Blanche Marie!! echt een hoogtepunt, iets om een beetje aan het einde te doen, maar niet in de regentijd
    - Galibi of Matapica (schildpadden): hiervoor is een bepaalde periode dat er veel schildpadden zijn, even in de gaten houden dus
    - Gusterie (via Bodego, zit in de waag): leuk als eerste trip, om het binnenland en andere stagiaires te leren kennen
    - Brownsberg kun je het beste in een combinatietour doen, met wat kleine dorpjes eromheen, regelt Ruben ook

Hoe gaat alles op de stichting? Doe Karlijn, Anna-Gracia en Naomi de groetjes van me! En werkt Anneke er ook nog? Ben benieuwd!!

Heel veel plezier, geniet van iedere minuut!!

xxx Sophia

• 04 December 2007 - 22:26

Jet:

Hoi Wilma,
    Wat een benen! Helpt de Deet niet?
    Leuk om jullie verhalen te lezen en ben weer benieuwd naar de stage en 't vervolg.
    Groetjes

• 05 December 2007 - 09:20

Wendell:

wow, ruige muggebulten. jonge, zo is wel heel relaxted met stage he...als begeleider plots weg moest. na ja, geniet van je vrije tijd. volgens mij gaat jullie dat aardig lukken! ik mis je en ik mis Suriname nu ook al .haha

• 05 December 2007 - 13:37

Marjon Peek:

Ziet er super relaxed uit!
    Geniet ervan. Jammer dat je begeleider wegmoest, maar wellicht leuk dat je daardoor nog 2 extra dagen hebt om de boel te verkennen.Hoop dat je daarna een prima stage gaat meemaken!

groetjes Marjon

• 05 December 2007 - 20:01

Nele:

Hee Wilmaaaaaaa!!

Hopelijk komt het allemaal goed met die verandering nu... Niet te veel stressen hè, vooral genieten! Ziet er echt supermooi uit daar allemaal (behalve de muggenbulten, auww). En geniet maar van het weer want hier stormt het...
    Komt Sinterklaas vandaag ook bij jullie??? (Doet ie wel snel dan, van NL naar Suriname hehe).

Groetjes (ook aan Janine natuurlijk)

xxx Nele

• 06 December 2007 - 12:01

Gian:

Wilmieeeeeeeeeeeee!!
    ehj man..hoe is ut daar?
    vet mooi ofni? aan die palmbomen enzo. te zien :P
    *jaloers* :P
    wat heb je al allemaal gedaan? is je werk vet daar?
    SeeYa!
    xxxx gian & stek-flek-pek!

• 10 December 2007 - 12:55

Rick:

"Voor de kerstvakantie wordt het iig niet meer veul met stage..Eens zien welke trips we kunnen gaan maken, ghehe"

Lucky bastard!
    Op de muggensteken na dan, gewoon terug steken!